به گزارش مشرق، نشست خبری گزارش عملکرد اعضای کارگروه
سازماندهی مد و لباس کشور با حضور حمید قبادی (دبیر کارگروه مد و لباس)،
دکتر طاهری (مدیر مرکز امور اصناف و بازرگانان)، دکتر علی اکبرزاده
(نماینده فرهنگی هنری آموزش و پرورش)، مهندس گلنار نصراللهی مدیر کل بخش
پوشاک و نساجی وزارت صنعت و معدن، لاله افتخاری (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس
شورای اسلامی)، نمایندگان اتحادیه پوشاک و اتاق اصناف ایران و سرهنگ
نیکخواه رئیس پلیس امنیت اخلاق برگزار شد.
در
این نشست ابتدا حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس در خصوص اهمیت مقوله مد
و لباس و اقدامات این کارگروه گفت: مقوله مد و لباس یکی از ارکان مورد
توجه بشر است که سهم زیادی در سبک زندگی دارد و کشور ما هم از قاعده توجه
به سبک زندگی در قرن بیست و یکم مستثنی نیست. به همین دلیل ما در سال 91 در
مقوله مد و لباس ماموریت پیدا کردیم تا به طور جدی به این امر بپردازیم و
در این امور بحث الگوسازی را به شکلی که نمونهای کامل باشد و ما بتوانیم
آن را ترویج دهیم و این الگو قابلیت جریانسازی داشته باشد، مورد توجه قرار
دادیم.
وی
ادامه داد: در چهار سال گذشته 71 نمایشگاه مد و لباس برگزار شده که 19
نمایشگاه عمومی، 23 نمایشگاه عفاف و حجاب و 27 نمایشگاه استانی و دو
نمایشگاه هم در دست اجراست. ما جلسات متعددی به ویژه با حوزه صنعت و معدن و
تجارت، صدا و سیما، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی برای تسهیل عملکرد
نهادهای غیردولتی داشتهایم و همچنین همکاری با اتحادیه سراسری پوشاک و
اتاق اصناف ایران در این فرآیند قرار گرفته است و همچنین اتحادیه صنایع و
پوشاک و طراحان لباس اخیرا به کارگروه مد و لباس پیوستند.
وی
افزود: همچنین راهاندازی کمیسیونهایی را پیشبینی کردهایم که شامل
بخشهایی مانند بررسی آثار برای صدور مجوز پخش که قسمت جدی و مهم درخواست
ما بوده است - که با همکاری نیروی انتظامی صورت گرفته- و همچنین کمیسیون
تبلیغ را با همکاری صدا و سیما و کمیسیون تولید و توزیع که از کمیسیونهای
مورد اهمیت ماست - با همکاری اتحادیه اصناف و اتحادیه پوشاک- صورت گرفته
است.
وی
افزود: طی همکاری با اتحادیه پوشاک 200 مرکز مد و لباس تعدادی مدل را به
ثبت رساندهایم که 4 هزار مدل را به تفکیک تیراژ دقیق ارائه کردیم و 7
میلیون و 214 هزار و 440 مدل دیگر به تفکیک ارائه خواهد شد که 15 تا 20
درصد نیاز جامعه را دربر میگیرد که در میزان تاثیرات لباس عدد قابل توجهی
است و سرمایهگذاران به این نوع فعالیت اعتماد کردند که برای ما بسیار حائز
اهمیت است.
وی
بیان کرد: شناسایی مراکز عرضه به سرعت و با همکاری اتحادیه پوشاک صورت
گرفته که 914 مرکز را شناسایی کردیم و طی دو روز 60 مرکز به آن اضافه خواهد
شد و همچنین دو هزار مرکز توزیع که محدود به تهران نیست را در سطح کشور
شناسایی کردهایم.